❤️0-6歲英文童書開團❤️多款超便宜原文童書
.
團購連結👉 https://group.ibezt.com/jyilx
文章心得👉https://bit.ly/2UHE0QG
.
㊙️必買㊙️拼圖、小老鼠波波、大象與小豬、超大變身車、Kumon學齡前習題本、Song Sound 4款套
.
很多人問我為什麼我的孩子們可以這麼穩定的自己看書?
其實樂媽是看過相關的文獻提出,首先要穩定讓孩子們看書
最實用的建議就是
1. 要營造家庭的閱讀環境,讓孩子可以隨時隨地的就能閱讀,融入生活於一體!
2. 陪孩子看書時,多用對話方式引導,也可以同時促進孩子的語言發展與對閱讀建立興趣
.
但是現在家有兩個不同年齡層的孩子,
在選擇書籍上面還是要考量到兩個孩子的認知、興趣以及生心理的需求
所以基本上在共讀時,還是要做滾動式的調整
.
這次樂樂媽大推的有這幾款
>>>3歲以下嫩娃看這裡<<<
★4~8片母子大塊拼圖很適合剛開始接觸拼圖的1-2歲孩子
一盒裡面約有4-5款拼圖,每款拼圖從4片到8片不等
這次套組三盒不同主題才賣500,等於是一次就能購入第一階段的拼圖量
.
★Track board腳踏車+飛機
可以玩的年限超長!樂樂自己從兩歲玩到現在
原本一套四本給他可以玩一整個下午(火車 汽車 腳踏車 飛機),直接就是男寶媽的放空神器
上次賣到缺貨,這次少量進貨賣完就沒有了
實玩影片https://fb.watch/5U2oiBo-Nu/
.
★超軟Q觸摸遊戲書4款套組
可以一邊聽著媽媽講故事,一邊捏著超軟Q動物取得安撫感
讓小手能夠多一點刺激,多次按壓也會復原而且不變形
最適合寶寶的觸感硬頁遊戲書
.
★Song Sound 4款套
四首耳熟能詳的英文兒歌
包括
The Wheels on the Bus、If You're Happy and You Know、Head Shoulders Knees and Toes、Old MacDonald had a Farm
每一頁繪本搭配歌詞,讓孩子聽到音樂旋律可以跟著唱唱跳跳
重點是硬頁書不怕半獸人凗殘也可以更換電池,書籍的壽命也可以延長許多
.
>>>3歲以上小大人請享用<<<
.
☆三合一超大造型變身車Spaceship+Fire ,一套兩款太空船+消防車,是書也是車
可拉長210公分地板遊戲又可以簡單的折疊變成70x35cm並可乘坐在裡面
我家這隻光當駕駛就從一歲半玩到現在快四歲
.
☆An Elephant & Piggie Book(10冊)超推薦!
獲獎連連大象與小豬的故事,畫風幽默又簡單易懂,從幽默中理解友情關係,學會與人和溝通的引導。
這套書是正版授權非陸版,換算下來一本才99
麥X書局一本還要賣到249
.
☆功文 Thinking Skills Workbooks 6冊
停課不停學Kumon學齡前習題本
是國外專門訓練兒童思維能力的教輔書
3歲以上就能開始玩,包含了邏輯力,辨別力,想像力等等
很適合現在陪著孩子每天做個3-5頁,讓孩子動腦 培養邏輯能力也能消磨一點時間
.
☆Maisy's First Experiences Collection
10種不同貼近生活的主題,包含聖誕節來臨、去圖書館、去露營、去醫院等等…
梅西小老鼠的故事繪本經典永遠不退流行,平均一本才85元,每次都是賣得最好
.
☆桌遊系列&創客系列
學齡前的桌遊塗鴉
樂樂光塗鴉可以自己畫一下午
現在都在家裡
只能想辦法讓孩子們有事做
創客系列透過簡單的遊戲訓練大孩子的STEAM教育
.
滿額贈品:家庭居家書,滿1200元贈一本,滿2400元贈二本...依此類推(隨機出貨,限量40名)
▍團購連結 ▍https://group.ibezt.com/jyilx
▍團購時間 ▍7/13~7/22 PM23:59準時關單
▍出貨時間 ▍ 結團後3日內完成訂單配送工作(不含例假日)
.
▍運費說明 ▍
1.本島-整張訂單滿800免運,未滿收$90
2.外島-整張訂單滿$1500免運,未滿收$150
3.貨到付款 上方費用再另外加收$40
4.國外不寄送
.
▍客服資訊(訂單相關異動) ▍
請多利用表單上方 [我想問問題],將會優先回覆處理唷~
信箱: csa@erawppa.com
電話:02-55784571 #304 梁小姐
客服回覆時間:周一~周五 AM10:00~PM17:0
同時也有5部Youtube影片,追蹤數超過38萬的網紅CH Music Channel,也在其Youtube影片中提到,《残響のテロル》 誰か、海を。/ Dareka, Umi wo. / 誰所呼喚的海 / Someone, Give Me the Sea. 作詞 / Lyricist:青葉市子 作曲 / Composer:菅野よう子 編曲 / Arranger:菅野よう子 歌 / Singer:Aimer 翻譯:夏...
「head first歌詞」的推薦目錄:
- 關於head first歌詞 在 混血樂樂與太陽妹妹 Abner & Aasta Facebook 的最佳貼文
- 關於head first歌詞 在 鴨頭 嘉人 Facebook 的最佳貼文
- 關於head first歌詞 在 吳海文 Facebook 的精選貼文
- 關於head first歌詞 在 CH Music Channel Youtube 的最佳解答
- 關於head first歌詞 在 Ray Shen Youtube 的精選貼文
- 關於head first歌詞 在 Ray Shen Youtube 的最佳貼文
- 關於head first歌詞 在 Christian French - Head First《即將迷失而妳出現了》英繁中字 的評價
- 關於head first歌詞 在 Head First // Christian French [Lyrics +Sub Español] - Facebook 的評價
head first歌詞 在 鴨頭 嘉人 Facebook 的最佳貼文
【だからキミは負けるんだ】
今日は、仕事のノウハウみたいなではなくて、僕が今、一番熱を入れている映画『えんとつ町のプペル』のお話をしたいと思います。
僕は、もともと漫才師としてスタートして、漫才を書いていて、自分を育ててくれた師匠と呼べる人が「後藤ひろひと」という劇作家ですから、舞台の脚本も書いていて……
そこから絵本作家に転職して、絵を描いて、ストーリーを描いて、で、絵本の曲も作るんですね。
あの「♪ハロハロハロハロウィン」って曲を作った人です。
https://youtu.be/Rihe2JOyLQA
劇場の楽屋に小道具のギターがあるもんですから、空き時間に触っているうちに、ギターが弾けるようになりました。
ちなみに、次々回作の絵本『夢幻鉄道』のテーマソングもいいのが作れたので、YouTubeで検索してみてください。
https://youtu.be/PkoCXybjrrw
そんな感じで仕事をしているので、映画『えんとつ町のプペル』における僕の役割は、「原作・脚本・製作総指揮・宣伝・作詞作曲」という忙しいことになっています。
このことを受けて、時々、「ゴーストライターがいるんでしょ!」と時々言われるんです(笑)
これに関しては、「西野がこんなに素晴らしいものを作れるハズがない」という意味なので、褒め言葉でしかないのですが、残念ながら、僕、ゴーストライターなんていないんです。
分業している場合は、「分業しています」と公表しています。
その方がいいんですよ。
いろんなクリエイターさんに「西野の仕事に参加したい」と思ってもらった方が得なので、絶対に、その人の名前を出す。
出さない場合もありますが、それは出すべきではない場合です。
たとえば、三日前にYouTubeチャンネルにアップした『えんとつ町のプペル』の動画の備考欄には、歌詞の他に、「歌、作詞作曲、編曲、振付」のスタッフの名前しか入っていません。
照明さんや美術さんや衣装さんの名前は入っていないんですね。
あくまで、あそこは音楽に関する情報を載せる場所として位置付けているので。
関わったスタッフの名前を全員書いてしまったら、80人ぐらいになっちゃう。
ああいった、いわば「CM」の場合は、基本、スタッフの名前は載せません。
テレビCMの最後に「ディレクター=○○」と出ないのと同じです。
ただ、ストーリーを書いたり、音楽を作ったりする場合、僕には「ゴーストライター」と呼ばれる人はいません。
珍しいパターンだと思いますが、こと「ビジネス書」においても、僕はライターを雇っていません。
自分で書いた方が圧倒的に早くて、自分の仕事が減るからです。
パフォーマンスでも何でもなくて、5万部売れるビジネス書でよければ、5〜6時間で書けます。
すでに自分の中にある体験と考察を文字起こしするだけなので。
「キー!」となるかもしれませんが、「ゴーストライターだろ!」と言っちゃたり、思っちゃったりする人が、コンパしたり、ナンパしたり、家族旅行に行ったり、ワイドショーを観てタレントの不倫にとやかく言ったり、何も考えずにボケーっと受験勉強している間、僕は、一つでも踏み誤ると死んでしまう戦場でずっと戦ってきました。
かれこれ20年ほど、平均労働時間は19時間です。
でもって、この20年というのは、「勝ちパターンを捨て続けた20年」で、コツを掴んだ職は、どんどん捨てて、新しい領域に挑戦し続けた20年です。
なもんで、能力と知識量に圧倒的な差が生まれるのは当たり前の話で、僕は「努力は報われる」ということを言っていきたいので、ここは隠したくありません。
反則技を使っているわけでも何でもなくて、「キミの1000倍努力してるから、キミの1000倍の結果を出しているんだよ」というだけの話だと思っています。
そして、この現実を受け入れず、「いやいや、ドーピング的な…何か特別な力が働いているに違いない」という思ってしまっているうちは、一生始まらないまま人生が終わっちゃうので、それが嫌なら受け入れてください。
「僕、こんな努力をしてますよ」と自分から言う奴、なかなかいないと思うのですが、いい機会なので言っておきます。
今日も映画『えんとつ町のプペル』のアフレコがあるわけですが、そこでは、声優さんから質問があったり、「ここは、こんな感じでお願いします」と指示を出さなきゃいけない。
なので、家で「指示を出す練習」をしていくんです。
自分も、実際にやれるようにしておく。
たとえば…
「えんとつ町は煙突だらけ。
そこかしこから煙が上がり、頭の上はモックモク、黒い煙でモックモク。
朝から晩までモックモク。
えんとつ町に住む人は黒い煙に閉じ込められて、青い空を知りやしない。輝く星を知りやしない。
見上げることを捨てた街で、一人の男が上を見た。
町を覆った黒い煙に、男が想いを馳せたのは、酒場で出会ったお喋りモグラが聞かせてくれた夢物語。
煙の向こうの世界の話。光り輝く世界の話。
ありやしないと思ったが、全くないとも言い切れない。
なぜなら誰も行っていない。答えは誰も持っていない。
それから男は日ごと夜ごと、煙の向こうの世界の話を、何度も何度も叫んだが、バカだバカだと囃されて、ホラ吹きものだと切り捨てられた。
男が一体、何をした。
男が誰を傷つけた?
そこに理由はありゃしない。
見上げることを捨てた町では、『目立たぬように』の大合唱。
見上げることを捨てた町では、夢を語れば笑われて、行動すれば叩かれる。
黒い煙は町を飲み込み、一縷の光も許さない。
黒い煙は人を飲み込み、あらゆる勇気を認めない。
それでも男は声をあげ、震える膝をひた隠し、船に乗り込み海にでた。
暗くて怖い海にでた。
誰もいない海にでた」
これは主人公の少年の父親が、自作の紙芝居を披露するシーンのセリフなのですが、今、僕は何かを見ながら書いたわけではなくて、これぐらいは暗記してるんです。
指示を出す人間として、これぐらいは。
これって、「何回もやっているうちに覚えた」という類のものなので、才能とかセンスじゃないじゃないですか。
これがプロです。
もし良かったら、一度、僕の会社のインターン生にでもなって、僕の近くで、僕の仕事を見てみてください。
たぶん、絶望すると思います(笑)
先ほども申し上げましたが、「努力がモノを言う」というところを伝えていきたいので、今後も、この部分は包み隠さず、積極的に頑張ったアピールをしていきたいと思います。
そうそう。
映画公開は12月25日なのですが、12月25日の夜に、YouTubeの生配信をして、映画をご覧になられた方に向けて、「あそこのシーン、実は○○なんだよ」という話をしたいので、映画は初日に観に行ってください。
今のうちに、12月25日のスケジュールに印を入れておいてね。
それでは、映画『えんとつ町のプペル』のアフレコに行ってきます。
▼西野亮廣の最新のエンタメビジネスに関する記事(1記事=2000~3000文字)が毎朝読めるのはオンラインサロン(ほぼメルマガ)はコチラ↓
https://salon.jp/nishino
That's why you lose.
Today, it's not like work know-how, but I would like to talk about the movie ′′ a in the town ′′ that I'm in the middle of the day, and I'm going to have a good time.
I was originally a manzai teacher, writing a manzai, and a master who raised me is a playwright called ′′ goto hiroto...... so I also wrote the script of the stage......
I'm going to change my job to a picture book writer, draw a picture, draw a story, and make a picture book song too.
This is the one who made the song. Hallo Halloween ′′
https://youtu.be/Rihe2JOyLQA
There's a prop guitar in the theater dressing room, so I can play guitar while I'm touching the free time.
By the way, I was able to make a theme song for the picture book ′′ Phantom Railway ′′ which was made one after another, so please search for it on Youtube.
https://youtu.be/PkoCXybjrrw
I'm working like that, so my role in the movie ′′ a in the town ′′ is going to be busy called ′′ Original Script Production General command promotion lyrics,"
Sometimes it's said that sometimes," there's a ghost writer!" lol
As for this, it means ′′ Nishino can't make such a wonderful thing," so it's only a compliment, but unfortunately, I don't have a ghost writer.
If you are in the middle of labor, you are publishing ′′ division of labor,"
It's better to be.
It's better to have a lot of creators think ′′ I want to participate in nishino's work so I'll definitely name the person.
Sometimes you don't put it out, but it's if you shouldn't put it out.
For example, in the notes section of the video of ′′ a no-′′ that I uploaded to the youtube channel three days ago, besides the lyrics, there is only the name of the staff of ′′ songs, lyrics, arrangement, choreography ′′ I'm sorry.
There is no name of lighting, art, or costumes.
It's just that it's a place to put information on music.
If you write all the names of the staff involved, it will be about 80 people.
Oh well, so in case of ′′ cm I don't put the name of the basic, staff.
At the end of the tv commercial, ′′ it's the same as not going out with director.
It's just that if you write a story or make music, I don't have anyone called ′′ Ghost writer
I think it's a rare pattern, but even in the ′′ business book I don't hire a writer.
It's more overwhelming to write yourself, because my work is reduced.
If you don't have a performance or anything, you can write it in 5 TO 6 hours if you don't mind a business book that sells 5 million
I'm just going to make a character of my experience and thoughts already in my own.
It may be ′′ key!" but," it's a ghost writer, and people who think about it, are compound, flirting, family trip, and watch the shows. I've been fighting for a battlefield where I'm going to die when I'm talking about talent adultery, and I'm studying the exam without thinking about anything.
It's been about 20 years, average working time is 19 hours.
So, this 20 is," 20 years that I've been throwing away the winning pattern," and the job that grabbed the trick is more and more throwing away, and it's been 20 years since I've been trying to challenge the new area I'm sorry.
So, it's obvious that the overwhelming difference in the ability and knowledge is born, and I want to say that ′′ effort is rewarded so I don't want to hide it here.
I'm not using a foul trick, but I'm just saying that I'm trying twice as hard as you, so I'm going to have 1000 times the results of you," I'm sorry.
And I don't accept this reality," no no, it's doping... I think something special is working... my life is over without starting for a lifetime. So accept it if you don't like it.
I don't think there's a person who says ′′ I'm doing this kind of effort but I'm going to say it because it's a good opportunity.
There is also a recording of the movie ′′ a in the town ′′ today, but there is a question from the voice actor, and I have to give instructions that ′′ I'm going to have a good time here,"
So I'm going to do ′′ practice to instruct ′′ at home.
I will actually be able to do it.
For example...
′′ A town is full of chimney.
Smoke from there, moc mok on my head, black smoke and moc mok.
Moc. from morning to night.
People who live in a town are trapped in black smoke and don't know the blue sky. I don't know the shining stars.
In a city that abandoned looking up, one man looked up.
The Black smoke that covered the town, the man made his thoughts on the dream that the heyyy mole I met at the bar told me.
The story of the world across the smoke. The story of the shining world.
I thought it wouldn't be, but I can't say it at all.
Because no one has gone. No one has the answer.
Then the man shouted over and over again, day and night, the story of the world across the smoke, but he was told that he was stupid, and he was cut off as a hola.
What the hell did a man do?
Who did the man hurt?
There is no reason there.
In the town that abandoned looking up, a big choir of ′′ conspicuous,"
In a town that abandoned looking up, if you speak your dreams, you will be laughed, and if you act, you will be slapped.
Black smoke swallows the town and doesn't allow the light of all times.
Black smoke swallows people and doesn't acknowledge every courage.
And yet the man gave a voice, trembling his knees, and he got into the ship and went to the sea.
It was in a dark and scary sea.
I was in the sea with no one ′′
This is the line of the scene of the protagonist boy's father showing off his own kamishibai, but now I didn't write it while watching something, and I'm memorizing this much.
As a person who gives instructions, this is so much.
This is the kind of thing that ′′ I remembered while I've been doing it many times," so it's not talent or sense.
This is the professional.
If you'd like, once you'd like to be my company intern student, near me, take a look at my work.
I think I'm probably going to despair lol
I said it earlier, but I want to tell you that ′′ effort is saying things," and in the future, I would like to make an appeal that I have been actively working hard.
That's right.
The movie is on December 25th, but on the night of December 25th, I'm going to have a live broadcast on Youtube, and I'm going to have a good time with the movie," the scene over there, actually ○○ I want to talk about ′′ what is it so go see the movie on the first day.
While you're in the middle of the day, mark your schedule for December 25th.
Well, I'm going to go to the recording of the movie ′′ a in town ′′
▼ an article about the latest entertainment business of ryo nishino (1 articles = 2000 to 3000 characters) can be read every morning online salon (almost mail magazine) is here ↓
https://salon.jp/nishinoTranslated
head first歌詞 在 吳海文 Facebook 的精選貼文
寫得挺好的,我喜歡
***以下內容來自 不務正業小醫師的唱跳讀寫誌 ***
[特別篇01]
Still embrace:偶像出題的填詞挑戰,我怎麼可以錯過!
講了很多別人的作品,不知道大家會不會已經聽膩了呢?好像該分享一些自己寫的作品了──
正當我這麼想時,正好就看到吳海文這個有趣的小小社會實驗。本來覺得英文歌詞我並不拿手,沒有打算挑戰。但是看完影片後,我覺得實在太有趣了,忍不住想了一個晚上,於是也填了一個自己的版本。
這篇創作分享影片真的很有趣,大家也點開來看看吧!
我的粉絲專頁教的是歌詞創作,有歌詞賞析、創作故事、創作雜談等分類,以華語歌為主,但是也接受台語歌或英語歌的挑戰。
#阿凱老師的歌詞教室
#歌詞創作教學 #填詞挑戰 #lyrics
Verse 1
Do you still remember then?
When we first began a dance?
I asked your name. They passed the chants along the shining band.
If once again, would you still hold my hands?
Chorus 1
If after all, love is a maze,
All the fairytales are covered half in haze.
If after all, you're not my babe,
I won't escape, once I learned how you taste.
Verse 2
Is this where the story ends?
When we lied we'd still be friends?
I guess that's why young lovers were never considered wise.
As I looked back, I finally knew the price.
Chorus 2
If after all, love is a maze
Lies too many promises within a haste.
If that's not all, pain's what it takes,
I'll still embrace, cuz you're my best mistake.
(填詞挑戰 Still embrace 吳海文作曲)
§
不免俗地,還是按照我的課綱架構來賞析一下自己填的詞。
一、押韻
因為作曲者有提示押韻的方向,所以韻腳的挑選就明確很多,朝著常用的套路,還是可以發想出許多漂亮的句子。最後,還剩一些韻腳blaze、face、pace沒有用到。
不過我發現,英文的押韻寬鬆化還是跟中文不太一樣,對於不同的結尾子音-aze和-ake有時候不影響聽覺體驗,但長母音的/e/卻明顯比/æ/或/ε/來得悠揚許多。所以,我沒有挑選head、bed、thread這些短母音的韻腳,主歌則是挑選hand、dance、ends這些鼻韻的字來延長尾音,配合樂句的節奏。
二、結構
兩段主歌本來打算使用倒敘法,先講即將分開的現在,然後回頭看剛認識的時候,帶出不是每段感情都有結果的主題,再用回頭看起來,任何愛情都還是很值得開始來做結尾。
不過,Is this where the story ends的畫面感比較模糊而且偏直接突兀,不太適合用在開頭,所以還是把它拉到主歌二做自問自答來讓主角糾結。
兩段副歌我還是使用排比手法,第二句用空間的景色covered in haze和時間的倉促within a haste來呼應,第四句用感情開始前的心情「即使不順利我也不會逃」來對應結束後的心情「再選一次我還是會擁抱」。
副歌二第三句我稍微改了一下,把if after all改成if that's not all,唱到這類的小轉折時容易打動聽眾的淚腺。
三、主題
我非常同意吳海文在影片裡面講的「punch line」,也就是一首歌最重要的一句詞必須要是情感強烈的,而不能純說理,會讓人難以共感。同樣的,也不能每一句詞都是punch line,每一句話都正中不同的紅心會讓一首歌語詞太銳利,主題也會無法聚焦。
Punch line通常也會跟歌名有關,歌名最常出現在一個段落的第一句和第四句,其次是第三句。在這次填的詞裡,Love is a maze、still embrace、best mistake都是比較強烈的,可以當作歌名,最後不選Love is a maze是因為以前好像已經有同名的歌曲了,不選Best mistake則它似乎無法代表整首歌的主題。
而選擇了Still embrace是因為embrace也代表探戈舞的舞姿,和主歌的dance、hold my hands都跟跳舞有關,可以互相呼應。不過整體而言,我還是覺得punch line稍弱、主題(在舞會認識)也稍嫌老套了點。
四、修辭
原本寫All the fairytales are meant for those insane,韻腳insane音律勉強可以合,但語義不夠明確。特別去查到haze這個韻腳的意思(陰霾),可以表達意境就改為現案。
原本寫When we said we'd still be friends,檢查的時候覺得太多歌使用過,有些了無新意,改一個字lied比較畫龍點睛,效果很好。
§
因為有好一段時間是自己作詞作曲,很久沒有填詞了。這次有機會填出自己也很喜歡的英文作品,感覺能力也往前跨出了一步,真的很感謝有吳海文的這個企劃。
如果你也喜歡,也順手幫我分享吧!
***以上內容來自 不務正業小醫師的唱跳讀寫誌 ***
head first歌詞 在 CH Music Channel Youtube 的最佳解答
《残響のテロル》
誰か、海を。/ Dareka, Umi wo. / 誰所呼喚的海 / Someone, Give Me the Sea.
作詞 / Lyricist:青葉市子
作曲 / Composer:菅野よう子
編曲 / Arranger:菅野よう子
歌 / Singer:Aimer
翻譯:夏德爾
English Translation:Thaerin
背景 / Background - 痕跡 - Rella:
https://www.pixiv.net/artworks/46281961
版權聲明:
本頻道不握有任何音樂所有權,亦無任何營利,一切僅為推廣用途。音樂所有權歸原始創作者所有。請支持正版。
Copyright Info:
Be aware this channel is for promotion purposes only without any illegal profit. All music's ownership belongs to the original creators.
Please support the original creator.
すべての権利は正当な所有者/作成者に帰属します。あなたがこの音楽(または画像)の作成者で、この動画に使用されたくない場合はメッセージまたはこのYoutubeチャンネルの概要のメールアドレスにご連絡ください。私はすぐに削除します。
如果你喜歡我的影片,不妨按下喜歡和訂閱,你的支持就是我創作的最大原動力!
If you like my videos, please click like and subscribe! Thx :)
粉絲團隨時獲得最新訊息!
https://www.facebook.com/chschannel/
Check my Facebook page for more information!
https://www.facebook.com/chschannel/
中文翻譯 / Chinese Translation :
https://home.gamer.com.tw/creationDetail.php?sn=2583434
英文翻譯 / English Translation :
https://www.lyrical-nonsense.com/lyrics/aimer/dareka-umi-wo/
日文歌詞 / Japanese Lyrics :
誰か海を撒いてはくれないか
ぼくの頭上に 沈んでゆく魚と太陽を 浴びたいのだ
あざやかな未知 躓いて消える魔法
プレパラート越しに見える ひび割れた空
廃墟の屋上に
辿り着く綿毛の 囁きをかこむ ぼくらはうた
灰色の地上に 飾られたひかりの
轟きを纏う ぼくらは花束
毟られた翼を
ことば ふきかえす息もなく
艶やかに散る
海鳥 満ち引きの真ん中に
嘘つきの星 またたき 導いては突き放し
船を漕ぐ
真夜中の海
残響の潮風と 燃えさかる世界に 頬をうずめ
ひしめく声たちの
うずまきのただなか 手をつなぎ針の雨をくぐるの
暮れてく絶景に
おちてく逆さまの 陽炎とあそび 時間と踊るの
廃墟の屋上に
辿り着く綿毛の 囁きをかこむ ぼくらはうた
灰色の地上に 飾られたひかりの
轟きを纏う ぼくらは花束
廃墟の屋上に
囁きをかこむ ぼくらはうた
灰色の地上に
ひかりの轟きを纏う花束
廃墟の屋上に
誰か海を撒いてはくれないか
ぼくらの天井に
中文歌詞 / Chinese Lyrics :
有誰,能為我在這撒下一座大海呢?
我想要在頭頂上,沐浴那些漸漸沉沒的魚群與太陽啊
鮮豔奪人的未解之物,如同魔法一樣在摔跤後遺失
在顯微鏡的標本裡,或許就能看見那片龜裂的天空——
於廢墟的頂樓
漂流巡岸的如棉絮般的海潮在細語,而我們所擁抱的是一首詩
於被海水洗去了顏色的大地裝飾無數的雷光
而駐足在那份雷響中的你我,都是祈禱的花束──
在那樣的海底,重新展開失去羽毛的羽翼
無暇呼吸回話
與艷麗紛飛的──
與艷麗紛飛的海鳥,在潮汐的正中央飄泊
那裡有著撒謊的星斗閃爍,引領半途卻又在潮水中放手失蹤
我們就這樣在海上,滑著船槳前進
置身午夜的海
將臉孔深埋在充斥海風餘韻與被雷光點亮的世界裡
於人群喧鬧的漩渦中心
我們牽著彼此的手潛入那場豪雨的針紮
面對這即將完結的美景
與倒轉墜落的海市蜃樓嬉戲,舞至生命時間的盡頭
廢墟的屋頂
抵達岸邊的棉浪在細語,我們擁抱著一首祈禱
在這片失去顏色的大地上裝飾雷光
而身懷這些雷鳴的你我,全是祈禱的漂流花束
在被大海淹沒的屋頂
身懷那些耳語的我們是一份祈禱
於那被昏暗大海淹沒的大地
有著裝飾有閃光與雷鳴的花束
就在那些廢墟的頂端——
有誰,能夠為我撒下一座大海嗎?
就在,我們的這片天空上
英文歌詞 / English Lyrics :
I wish someone would sprinkle sea
Upon my head.
I want to bathe with the fish and sun
That are sinking down upon me.
A brilliant unknown:
Magic that disappears each time we trip.
The sky cracked,
As if seen through a through a specimen plate.
We reach the top of an abandoned building.
Surrounded by the whispers
Of dandelion fluff,
We’re a song.
The ash-colored ground
Is decorated with light.
Wrapped in the roaring sound,
We’re a bouquet.
With these plucked wings…
Words,
Are blown backward, no breath to contend,
Elegantly fading away.
While amid the sea birds
And the pull of the tide
A devious star flashes.
Leading us on, then casting us away,
As we paddle our boat.
Upon the midnight sea
It’s the reverberations of the sea breeze
And this blazing world
That we bury our cheeks in.
Dead center,
In a whirlpool of creaking voices,
We join hands and navigate through needle-like rain.
As this grand view darkens,
We play with the haze of heat
That’s falling head first into the ground,
And dance with time.
We reach the top of an abandoned building.
Surrounded by the whispers
Of dandelion fluff,
We’re a song.
The ash-colored ground
Is decorated with light.
Wrapped in the roaring sound,
We’re a bouquet.
I wish someone would sprinkle sea,
Upon our ceiling…
head first歌詞 在 Ray Shen Youtube 的精選貼文
Listen to the Extended Mix here: https://www.youtube.com/watch?v=F8AlvuVYhwY
Watch 'Long Way From Home' live at ABGT300: https://youtu.be/ZjYH-zNYOeY
Out now: https://Anjunabeats.lnk.to/LWFHyo
Above & Beyond’s first original collaboration single since 2010 (for those playing at home, that was ‘Anphonic’ with Kyau & Albert) sees the production powerhouse of Jono Grant, Tony McGuinness and Paavo Siljamäki link up with prolific San Franciscan, Spencer Brown.
‘Long Way From Home’ featuring the vocals of RBBTS (Anne Kalstrup & Hendrik Burkhard) is a gentle, melancholic wave of undulating melodies, underpinned by the quartet’s rounded, dancefloor-ready sound. Debuted at Above & Beyond’s Group Therapy 300 celebrations in Hong Kong, the song considers the experience of loneliness that besets many touring artists. Aptly, the first sketch of the track was laid down by Paavo and Spencer in a Melbourne hotel room - a very, very long way from home.
Says Paavo, “Both Spencer and myself know all too well what it's like being a touring musician.
Filled with totally amazing, high moments, but also lonely moments in hotel rooms far away from home. We'd both been travelling for hours feeling somewhat lost and lonely and ended up spending the day together talking about it all. Later that night, we found ourselves making a song about it all in a makeshift hotel room studio”
Spencer Brown has just finished a world tour with Above & Beyond, playing direct support to crowds across North America, Australasia and Europe. A star on the rise, Spencer is already a mainstay on Above & Beyond’s Anjunabeats imprint. The prolific 24 year old released his debut artist album, ‘Illusion Of Perfection’, on the label earlier this year.
Says Spencer, “ “Dream on little dreamer." A message that rung in my head after seeing Above & Beyond, as a fan, in 2014. After signing my music with Anjunabeats in 2016, our musical and personal relationship deepened. We’ve toured the world together. Now, we’ve penned this song - drawing deep from our hearts - about the crazy lives we lead.”
Road-tested and fine-tuned in front of sell-out crowds across Europe, ‘Long Way From Home’ feat. RBBTS is an early Christmas treat for Above & Beyond and Spencer Brown fans. Fans need not wait long for more. Both artists have packed schedules for the remainder of the year.
So, the wild ride continues. Thankfully, where there’s good friends and good music, you’re never that far from home.
▼ Follow Above & Beyond:
http://po.st/wbab
http://po.st/fbab
http://po.st/twab
http://po.st/absc
http://po.st/abins
▼ Follow Spencer Brown:
https://www.youtube.com/channel/UCI0Ykc_sNoUvpx8RpqNcJqA
https://www.facebook.com/spencerbrownofficial
https://soundcloud.com/spencerbrownofficial
https://www.instagram.com/spencerbrownofficial/
▼ Follow RBBTS:
https://www.facebook.com/RBBTSmusic/
https://twitter.com/rbbtsmusic
https://www.instagram.com/rbbtsmusic/
▼ Follow Ray Shen:
https://www.facebook.com/djRayShen/
https://www.youtube.com/RayShen0429
https://soundcloud.com/ray-shen-3
https://twitter.com/98Ray0429
Painfully
痛苦地
Lonely
孤寂
I followed my heart
我跟隨著內心
I am secretly
我正無人知曉地
Silently
無聲無息地
Falling apart
崩壞毀掉
I’m a long
我仍離家
Long way from home
離家遙遠
I’m a long
路途遙遠
Long way from hope
離希望遙遠
I’m a long way from hope
我喪失了一切希望
I’m a long way from hope
喪失了一切希望
歌詞翻譯by Ray
head first歌詞 在 Ray Shen Youtube 的最佳貼文
Download & stream at http://flashover.choons.at/blueprinta ...
It’s been said that “space exploration is a force unto itself”, a statement that can aptly be applied to the experience of music discovery. A purveyor of a music with that timeless quality, Ferry Corsten actioned himself into taking his own artist exploration deeper with his fifth artist album. Entitled ‘Blueprint’ because of his technical approach to this latest studio outing. This newest longplayer by the Rotterdam native was spawned from an idea to unite the music with a storyline that stretches beyond a nebulous lyrical theme. Combining his love for the art of screenwriting and film score Ferry has crafted ‘Blueprint’ as a concept release to put a wider perspective on his musical vision.
Transcending any referential genre, ‘Blueprint’s storyline centres around two protagonists in Lukas and the extra-terrestrial being Vee. From a discovery to a bond to consciousness to interdimensional travel, ‘Blueprint’ embarks on a journey across the galaxy asking many questions from its listeners.
Encapsulated in the soundtrack is a musical narrative that entwines with a storyboard crafted by the minds of David H Miller (of House Of Cards and Rosewood fame) and Ferry himself. The resulting effort gives the listener a conceptual direction that is breathtakingly beautiful. Narrated by Hollywood actor Campbell Scott (known for The Amazing Spider-Man and The Exorcism of Emily Rose), whose voice unravels the mystery of ‘Blueprint’s storyline.
Written into the musical code of the album we learn that from the deepest edges of space ‘The Drum’ can be heard, endlessly repeating, without any understanding as to its reason or purpose. None of the greatest minds on earth nor governmental superpower can decipher its existence. Except one. As the listener journeys from the opening track to the last the album chronicles the voyage of Lukas and Vee as a new world is opened to not just the mind but the heart.
With its opening title track ‘Blueprint’ the album commences in wondrous form straddling euphoria and seduction at its heart, as it shoots for the stars setting up for a cosmic ballet. The atmospherical payoff of ‘Venera (Vee’s Theme)’ is enchantingly uplifting, as listeners have their first encounter with Vee. The vocal of Eric Lumiere adds depth to the character’s arrival with ‘Something To Believe In’ before ‘Edge Of The Skye’, featuring Haliene, ignites an odyssey to ‘A World Beyond’. The weaving metronomic build of ‘Trust’ is industriously rich and perfectly poised for this interstellar exploration. Whilst the otherworldly tones of ‘Lonely Inside’ beam us into the isolation of Space and renders all meaning beyond one emotion, desire. The sentiment on Haliene’s voice pierces through on the tense ‘Piece of You’ before we head into the third act and encounter “The Drum” again on ‘Drum's A Weapon’. The album majestically concludes with the beautiful combo of Haliene & Eric Lumiere on ‘Another Sunrise’ and the ‘Eternity’ with its Shepherd scale-esque splendour.
With the narrative that gives nods to the proses of iconic sci-fi authors such as Jules Verne, Hugo Gernsback and most distinctively HG Wells, whilst sharing familiarities with modern day shows such as The OA, Westworld and retro Sci-fi-fest Stranger Things, ‘Blueprint’ is an explorative piece of work that puts Sci-fi at its interstellar core. A brave and unique studio release from one of the most iconic artists in the electronic scene but Ferry’s attempts with ‘Blueprint’ are simply to bring a wider perspective to the listener, as he aims the album to be inclusive of dimensions of religion, history, ideals and science fiction.
Follow Ferry Corsten:
http://www.ferrycorsten.com
http://www.vk.com/ferrycorsten
http://www.twitter.com/ferrycorsten
http://www.facebook.com/ferrycorsten
http://www.instagram.com/ferrycorsten
Follow Ray Shen:
https://www.facebook.com/djRayShen/
https://soundcloud.com/ray-shen-3
https://www.mixcloud.com/ray-shen/
head first歌詞 在 Head First // Christian French [Lyrics +Sub Español] - Facebook 的推薦與評價
Head First // Christian French [Lyrics +Sub Español] ... <看更多>
head first歌詞 在 Christian French - Head First《即將迷失而妳出現了》英繁中字 的推薦與評價
妳及時拯救了我,在我即將迷失的時候我希望我能不顧一切的愛著妳妳就像潮汐般不停打擊我,想讓我放棄妳卻令我對妳深深著迷偷偷的牽起妳的手直到燈光微 ... ... <看更多>